niedziela, 17 sierpnia 2008

Pod słońcem Toskanii - Frances Mayes














Książeczka kupiona wieki temu czekała i czekała ...  na mój nastrój. Kolejne lato, kolejny raz nie pojechałam do Toskanii, więc postanowiłam, że wyprawię się wirtualnie i przeczytam. F. Mayes dostała bardzo dobre recenzje, jednak dla mnie czytanie było troszkę trudnawe. Zachwyty pani nad Etruskami i ich pozostałościami były dla mnie niezrozumiałe (mimo iż osiągnięcia Etrusków na polu sztuki nie są dla mnie czymś nieznanym). Jednak "przynudzanie" o Etruskach, jest wynagradzanie opisem włoskich uliczek, włoskiego jedzonka. Opisy wędrówek po uliczkach Cortony, toskańskich terasach są tak malownicze i prawdziwe, że aż chce się jechać do Cortony.Toskania od zawsze była moim marzeniem...może w przyszłym roku? 


Kategoria: Literatura piękna: autobiografia, pamiętnik
Wydawnictwo Prószyński i S-ka 1999, s. 296
Biblionetka: 3,88/6
Lubimy czytać: 2,97/5
Moja ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.
.
Template developed by Confluent Forms LLC